2017年11月17日 星期五

我的哥哥 MY ELDER BROTHER


「我的哥哥」

我跟哥哥是雙胞胎。由於他比我早一秒來到這個世界,結果就成為了哥哥。

哥哥天生擁有一對獨特的藍色眼睛,同時也與生俱來一副獨行獨斷的性格。

有一次,他把農地的泥土完全翻亂,讓那一年的收成減半。

有一次,他把牛棚的門全部打開,牛隻全部都跑掉,讓我們族群整整半年沒有牛奶喝。

最過份的一次,他把村子發電站的電力一下子開到最大,攘成了一次小爆炸。那次爆炸把哥哥的毛髮燻成黑色,同時也讓整條村子停電了一個月。

「你這個全宇宙最頑皮的孩子不配成為我們的族群!給我立即滾,以後都別再回來!」

怒火中燒的族長對哥哥咆哮之後,哥哥沒半句回應,就離開了村子。

那是我最後一次看見哥哥。

然後,

有一次,我在農地旁邊遇上一對地鼠父子。地鼠爸爸問:「請問你有見過一隻藍眼睛的狐狸嗎?上次我的孩子在這塊農地迷路了,幸好他替我找到。我們都還沒有好好答謝。」

有一次,我在遠足時遇上了一群牛,其中一隻向我問:「請問你有見過一隻藍眼睛的狐狸嗎?他讓本來被關起的我們嘗到了自由的空氣,我們都還沒有好好答謝。」

有一次,我在湖邊遇見一隻青蛙,牠向我問:「請問你有見過一隻全身黑色的狐狸嗎?他曾經用自己的身體導電,為突發心臟病的我進行了急救。我都還沒有好好答謝。」

哥哥,你現在究竟在哪裡呢?

如果早一秒出世的是我,我也會做跟你相同的事情嗎?

-班長

"My elder brother"

My brother and I are twins, he became the elder one as he came into the world one second ahead of me. 

He was born with a pair of unique blue eyes, also was born an individualist. 

There's one time he messed up the soil in the field - the harvest of that year was reduced by half. 

There's another time he unlocked all gate of the cowshed and every single cow ran off - our kind was short of milk for half year. 

For the time that he had totally crossed the line - he rashly switched the power of the powerhouse in our village to the highest, which resulted in an explosion. The explosion not only smoked his hair into black, but also leaded to a month of power outage in the whole village. 

'The naughtiest child in the universe does not deserve to be one of our kind! Leave! Don't ever come back!'

The patriarch yelled at my brother in rage. Without a word, he left our village. 

That was the last time I have seen my brother. 

Days gone by.

There's one time I met a gopher father and his son near the field. 'Have you seen a fox with blue eyes? My son got lost in this field once, thank god the fox had found him. We haven't had a chance to thank him yet.' 

There's another time I met a group of cows when I was hiking. 'Have you seen a fox with blue eyes? He let us, who had been locked up, to get a taste of freedom. We haven't had a chance to thank him yet.' 

The other day I met a frog beside a lake. 'Have you seen a fox with black hair? He transmitted electricity using his own body to perform a first aid treatment for me when I was suffering from heart attack. I haven't had a chance to thank him yet.'

Where are you, my brother? Would I do the same things if I was the one who was born one second earlier? 

- MONITOR

沒有留言:

張貼留言